A TRIP ROUND THE WORLD ...

Pucon en Bariloche

Ondertussen hebben jullie de eerste foto's al kunnen bekijken, hierbij de uitleg ...

Na een nachtbus van 12u konden we in Pucon meteen inchecken in Hostel El Refugio, deze wordt gerund door een heel vriendelijke Nederlander (jaja ze bestaan) die ons meteen informeerde over de activiteiten in de omgeving. De eerste dag zijn we nog rustig het dorpje gaan verkennen, maar de tweede dag stond er meteen een stevige trekking van zo'n 7u op het programma. De volgende dag in Pucon zijn we gaan raften, zoals jullie zien op de foto's was het de max. Het resultaat waren enkele mooie blauwe plekken, maar het was de moeite. Op onze laatste dag is Jurgen de vulkaan Villarrica gaan beklimmen (Olivier niet, kwestie van zijn knieën een beetje te sparen) jammer genoeg mocht hij niet tot boven gaan vanwege de harde wind.

Onze volgende stop was een trip over de grens naar Bariloche (Argentinië), ook bekend als klein Zwitserland. Daar verbleven we in een gigantische hostel waar het dag en nacht (slechte) luide muziek was, de laatste dag ter plaatse zijn we dan ook naar een andere hostel gegaan waar we de kamer deelden met een 84 jarige Belg ¡ Ook in Bariloche hebben we een trekking gedaan naar Cerro Lopez, de heenweg was super stijl dus besloten we via een alternatieve route terug te keren. Hierdoor zijn we op een volledig ander punt beneden gekomen waardoor er wat lift en buswerk aan te pas moest komen om terug te keren ...

Ondertussen zitten we terug in Chili op het eiland Chiloe. We zijn hier geraakt via een tussenstop in het ongezellige havenstadje Puerto Montt. Na twee weken schitterend weer zijn we nu ook in een koudere regenzone beland. Binnen twee dagen vliegen we door naar het uiterste Zuiden (Ushuaia).