A TRIP ROUND THE WORLD ...

Nippon

Na een maandje Indonesie zijn we op 9 augustus (terug samen) vanuit Singapore naar Tokyo gevlogen. Bij aankomst in ons hotel stond onze goede vriend Pietje ons al op te wachten. Wel leuk dat na Buenos Aires onze wegen ook hier weer kruisen !

We zijn 5 dagen in Tokyo verbleven en dat was super, we hebben echt genoten van de stad. Het is een hele cultuurshock, maar met zen prachtige tempels, geweldige architectuur (voor de geinteresserden, gebouwen van Herzog & de Meuron, Tadao Ando, Sanaa, Toyo Ito, Shigeru Ban, ...)en lekker eten hebben we er een super tijd gehad (daarom ook dat we er ook onze laatste 4 dagen in Japan nog gaan doorbrengen). We hebben ook een bezoek gebracht aan het Belgische barretje 'The Smallest Bar in de World', geestig !

Vanuit Tokyo waren de volgende stops Osaka en Fukuoka. Deze steden lijken erg hard op elkaar en zijn kleinere versies van Tokyo, we hebben er iets minder van kunnen genieten omdat het echt te warm was voor ons; rond de 40 graden en immens vochtig ... Fukuoka was ons meest Zuidelijke punt, van daaruit zijn we dan terug naar het Noorden getrokken met als eerste stop Hiroshima. Mooie stad met een aangrijpende geschiedenis, de A-bomb dome (ruines van het gebouw waarboven de atoombom Little Boy ontploft is) en het Peace Museum and Parkmaken dit duidelijk. Er werd ons ook nog aangeraden een baseball wedstrijdje mee te pikken en zo hebben we dus meteen ontdekt dat dit de saaiste sport ter wereld moet zijn; na 4 uur !!! wedstrijd hebben we exact 2 home-runs gezien, en dat zal het zo ongeveer zijn ...

Via Kobe (met een prachtig lichtjesfestival) was ons volgend hoogtepunt Kyoto. Deze stad staat werkelijk bol van de tempels en ze zijn prachtig ! We hebben hier 2 dagen echt rondgecrossed en onze ogen uitgekeken, de hostel was ook geweldig in typisch Japanse sfeer. De derde dag vanuit Kyotodan nog even snel een dagtripje (2,5u enkel) met de trein naar Kanazawa om een museum van Sanaa te gaan bekijken.

Vandaag zijn we dan aangekomen in Yokohama, dit is onze laatste stop voor Tokyo vanwaar we dan verdervliegen naar Bangkok, waar als alles goedgaat we 2 weken gaan rondtrekken met Olivier, Isabelle en Thomas !

PS De foto's volgen later ...

JP

Big in Japan Yse!!! Nice!

fomme

Heb dat in Canada ook is gezien zo'n baseball match. Inderdaad bere saai, maar ja denk dat den gemiddelde baseball speler 120kg weegt. Probeert dan maar is en rap rond rondje te lopen.
Tot binnen een week !!!!!!!!!!

Christophe

Amai,

Weer een totaal andere wereld ontdekt.
Ik ben erg nieuwsgierig naar foto's.

Tot snel.

Christophe

Foto's Japan zijn de maxx!