A TRIP ROUND THE WORLD ...

Noorden van Argentinië

Hey allemaal : Hieronder het verslag van de afgelopen week ! Je vindt bij de foto's ook 2 nieuwe series : Buenos Aires en Noord Argentinië. Veel lees / kijk plezier !

Na ons bezoek aan Buenos-Aires zijn we naar het Noorden van Argentinië doorgereisd en hebben volgende steden bezocht: Cordoba, Salta, Cachi, La Quiaca, Jujuy, Purmamarca, Susquez ...

Na eem busrit van zo`n 12 uur zijn we aangekomen in de tweede grootste stad van Argentinië, nl: Cordoba. Dit is een ergaangename, vrij nieuwe stad met een interessante mix van oudere gebouwen en veel nieuwbouw. Het is tevens de grootste studentenstad van het land met een bruisend nachtleven.

Na 2 dagen hebben we deze stad verlaten en zijn we doorgereisd naar Salta, een stad 600km ten noorden van Cordoba. Deze stad is bekend voor zijn vele oudere gebouwen die nog bewaard zijn gebleven uit de kolonisatieperiode van de Spanjaarden en vanuit Salta kunnen er ook vele dagtrips ondernomen worden ... Wij zijn met een lokale bus het Andesgebergte ingereden (naar Cachi) en hebben daar spectaculaire valleiën gezien en zijn er in contact gekomen met het primitieve volk van het Andes- gebergte.

De dag erop zijn we naar Jujuy gereden waar wemet 2 Nederlandse meiden hadden afgesproken die we een paar weken eerder in Patagonië waren tegengekomen.

Daar hebben we dan beslist om met zijn vieren een auto voor 3 dagen te gaan huren. Deze 3 dagen zijn we de mooie omgeving van het noorden van Argentinie gaan verkennen en hebben volgende dingen gedaan/gezien: geslapen in een hostal op 2 km van de grens met Bolovië ,de 7- kleurige berg van Purmamarca bezocht, op de zoutvlakte 'Salinas Grandes' rondgereden, gevoetbald met de plaatselijke bewoners van het dorpje Susquez op 4000m hoogte ende grenspas 'Paso de Jama' op 4400m hoogte bezocht ...

Na deze 3 toffe dagen in leuk gezelschapstond er 1150km op onze teller van onze wagen !

De volgende dag stond er en busreis van 26u op het programma naar de Iguazu Falls ...

Anneke

Amai het ziet er echt geweldig uit op jullie tripje!
Hier in Zweden gaat het leventje gewoon verder, jammer genoeg is de econmische crisis echt begonnen en ben ik mijn job kwijt. Gelukkig heb ik mijne Markus die nu maar een beetje voor me moet zorgen. Anders begint de lente te komen en zijn wij van plan om deze laatste maanden van Zweden te genieten. We hebben terug heel veel zin om met ons rugzakje zoals jullie wat woeste natuur in het Noorden te gaan verkennen. En je weet maar nooit maar misschien kan ik eens horen met je mama en kunnen we je samen een bezoekje komen brengen ergens in de wereld. Hele warme knuffels en geniet er nog zo zo hard van, jullie zien er ook enorm ontspannen en goed uit! Zoenen je nichtje

Julie

Amai niet normaal wat jullie allemaal meemaken op een korte tijd...
Geniet er nog super hard van!!
xxx

lutgard oorts

Dag Jurgen,

Het doet me deugd dat jullie samen zulke mooie momenten beleven en dat je echt geniet van jullie reis.
Hier is het maar een regenachtige dag maar de dagen zijn al wel wat langer aan het worden en vannacht gaat het zomer uur in. Mathias en maarten zijn voolop aan het studeren voor hun paasrapport. Daar zijn jullie gelukkig al lang vanaf.
Geniet nog van je wereld reis. Hou je goed LMiefs

Lutgard

tante Rita

helaba hier ben ik
het is wel een tijdje geleden dat ik iets laten horen heb,maar nu ik alles lees is alles goed met jullie en hebt ge al veel gezien,doe zo voort en vergeet niet een beetje centjes over te houden ge weet wel waarvoor he??

groetjes

Tante Rita en Nonkel Fernand

franny

Nou, dat klinkt super graaf!

de Dino's

Hey Ollivier!
Wij ,de maten van je paps, vroegen ons af of je al aan je 4e onderbroek zit?
Zo te zien en te horen kun je dat andere attribuut waar in je rugzak al goed gebruiken!
Wij zijn allemaal jaloers en wensen jullie nog veel geweldige avonturen toe. By the way, je paps heeft de nevergreens pin gewonnen(mits wat manipulatie volgens himself)
De wind van achter!