A TRIP ROUND THE WORLD ...

Rio De Janeiro en Peru

Zoals reeds vermeld stond er na het bezoek aan Brasilia een weekjestrand in Rio op het programma. We hebben gekozen voor Ipanema beach; vlak naast Copacabana maar iets minder toeristisch ...

De hostel was geweldig : zwembad, bar, ... en op nauwelijks 100m van het strand ! Naast de nodige strandpret en de feestjes ‘s avonds hebben we de rest van onze tijd ook nog nuttig ingevuld. Onze eerste uitstap was een bezoek aan de favela's, het was geweldig om te zien hoe het daar allemaal in zijn werk gaat, we liepen door de kleine steegjes en kwamen alles tegen wat je van een favela zou verwachten (kinderen met AK47 in de hand, dealers met heel der zakken drugs in de hand, armoede, zelf in elkaar geknutselde illegale electriciteitsdraden , ...) ! Onze tweede trip was een klassieker met een bezoek aan Christo Redentor, de uitzichten daar zijn wondermooi, we waren enkel vergeten dat het goede vrijdag was, het was er dan ook geweldig druk ! Ondertussen zijn we ook nog eens lekker gaan eten in een typisch Braziliaans restaurant met een vriendin van mijn ouders. De derde en laatste uitstap was wederom een topper met de wedstrijd Vasco - Botafogo in het Maracana stadion ! Om en bij de 90.000 toeschouwers zagen Botafogo met 4-0 winnen, wij zaten in het Vasco vak (tussen de harde kern), maar ondanks het verlies was de sfeer waanzinnig; Boca Juniors en ja zelf Antwerp kunnen hier nog iets van leren !

Na 7 dagen Rio De Janeiro hebben we afscheid genomen van Nora en David (Zwitsers koppel waar we enkele dagen mee opgetrokken hebben) en was het weer tijd om ons volgende land aan te doen. Ondertussen zijn we reeds een week op rondreis door Peru samen met mijn mama(van Olivier) en een goede vriendin van haar Ria. Als eerste hebben we de kuststreek bezocht met bezoeken aan Pisco, de onverklaarbare lijnen van Nasca waar we in een kleine Cesna overgevlogen zijn, sandboarden in de woestijn (geestig maar vermoeiend en warm !), een boottocht naar een eiland vol vogels, zeeleeuwen en pinguins en nu zitten we in Arequipa, een bergdorp omringd door 3 vulkanen. Morgen vliegen we verder naar Puno voor een bezoek aan het Titicaca meer ...

Hasta Luego ! Vergeet ook niet de foto's van Brasilia enRio te bekijken ...