A TRIP ROUND THE WORLD ...

Australie

Allemaal,

Na ons fantastisch avontuur in Nieuw zeeland stond Australie op het programma. De eerste dagen heeft Christophe Gysels (vriend van Olivier) ons Sydney laten zien. We zij bij hem een paar dagen blijven op de zetel blijven logeren, zijn appartement lag in een leuke wijk vlak bij het drukke 'Kings Cross' en had een prachtig uitzicht over de baai van Sydney. De stad zelf is een echte wereldstad met de prachtige haven, de harbour bridge en het operagebouw als absolute toppers. Wij zijn ook een dagje Manly beach gaan bezoeken, bekend voor zijn goede golven en dus ook zen surfers, wij hebben het rustig bij een terrasje gehouden ...

Hier in Sydney hebben we dan ook een buspas voor de oostkust gekocht. Deze pas gaf ons de mogelijkheid om van Sydney tot Cairns te rijden met onbeperkte aantal stops. Onze eerste stop was Byron Bay, 'the place to be' voor surfers, maar aangezien het weer hier niet schitterend was hebben we hier gewoon 3 daagjes niets gedaan. Wel hebben we hier beslist hoe we Australie verder gingen aanpakken, want zo'n groot land op 'korte' tijd vraagt toch wat voorbereiding !

Onze eerste stop was Frasier Island dat met een ferry bereikbaar is vanuit Rainbow Beach. Het concept van deze tour was zeer simpel : 22 man, twee 4x4 jeeps, tenten, eten en drank op het dak en dan 3 dagen lang op het grootste zandeiland ter wereld rondcruisen ! De grond bestaat voor 80% uit zand, geweldige ervaring om hier zelf over rond te rijden (ook over het strand). 's Avonds werd er gezellig gekookt en werd er in tenten geslapen in de duinen, op 50m van de oceaan.

De volgende stop vertrok vanuit Airlie Beach en hier hebben we al varend / zeilend de prachtige stranden van de Whitsunday Islands bezocht en zijn we al snorkeldend de koraariffen gaan bewonderen. Op de trip hebben we 2 Amerikanen leren kennen (Vince en Chuck). Met deze 2 heren die een auto hadden gehuurd zijn we een stuk het binnenland ingereden tot Carters Towers en dan teruggekeerd naar het kuststadje Townsville.

Na Townsville was Cairns was onze eindhalte van de oostkust waar we 3 dagen hebben verbleven. Jurgen is nog iets noordelijker gereisd om krokodillen te spotten en een nacht door te brengen in het regenwoud aan de Cape tribulation.

Momenteel vertoeven we in het mooie, maar koude, Melbourne waar we met James en Elise(koppel dat we in La Paz hebben ontmoet en die hier wonen) hebben afgesproken. Gisteren zijn we met hen de Great Ocean Road een stukje gaan bekijken, prachtige kustweg in het uiterste Zuiden van Australie. Morgen nog een dagje relaxen en dinsdag (7 juli) vliegen we dan door naar Singapore en Indonesie ...