A TRIP ROUND THE WORLD ...

Bali diving (Olivier)

Zoals jullie reeds wisten zijn Jurgen en ik een tijdje appart aan het reizen; zondag (9 augustus) ontmoeten we elkaar op de luchthaven voor onze vlucht naar Tokyo ! Hier ishet verslag van mijn afgelopen 14 dagen ...

Op Bali ben ik dus meteen begonnen met mijn PADI Open Water cursus, dit was een dagje les, een dagje oefenen in het zwembad en dan twee dagen het echte werk. Mijn eerste echte duiken waren in Tulamben waar ik naar het wrak van de 'Liberty' ben gedoken (Amerikaans oorlogsschip dat in WOII door een Japanse onderzeeer tot zinken gebracht is). Tijdens deze eerste 4 duiken kreeg ik meteen de hele cast van 'Finding Nemo' te zien, echt geweldig !

De duikmicrobe had me echt te pakken en dus ben ik maar meteen verdergegaan voor nog wat extra duikwerk om mijn Advanced Open Water te halen, dit hield onder andere een nachtduik, diepe duik tot 30m en een fotografie duik in (waarvan jullie de foto's kunnen bewonderen). De laatse dag zijn we dan nog met een hele groep op 'jacht' gegaan naar de Mola Mola en de manta ray en zoals jullie zien, we hebben ze gevonden; echt onwaarschijnlijk mooi !

Nog eens goed gefeest in Kuta met de duik buddy's en de volgende dag het vliegtuig op naar Kuala Lumpur, deze stad was voor mij een beetje een teleurstelling, buiten de Petronas Twin Towers vond ik er niet veel aan; we worden misschien een beetje verwent :-)

Binnenkort ook het verslag van Jurgen met misschien zelfs een bijdrage in het Duits ....

Short English version:

This is the report of Olivers last 14 days, as we told you before we're travelling seperate for a couple of days, we'll meet eachother again Sunday (August 9th) for our flight to Tokyo !

I spend most of my time in Bali becomming a certified diver. I started with a 4 day PADI Open Water course on which I dived the Liberty wreck (US warship that got torpedoed by a Japanese submarine in WWII) and met the whole 'Finding Nemo' cast. After this the dive-bug really got me so I decided to continue to become a Advanced Open Water diver; this meant a night dive, photography dive and a deep dive to 30m. The last diving day we went on a 'hunt' for the Mola Mola sunfish and the manta ray, and as you can see on the pictures : we found them ! What an amazing creatures !

After a good party in Kuta with all the dive buddy's I got on the plane the next day for a flight to Kuala Lumpur. This city wasn't really as good as I had hoped, except for the Petronas Twin towers it hadn't that much to offer. But hey maybe we're getting spoiled ...

Reacties

Reacties

Carline en Roderick

Jurgen en Olivier,
Gezellig om enkele dagen van jullie 'trip round the world' mee te maken. Leuke foto op de trap bij de Bromo, we hebben hem al naar onszelf gemaild! Wij zijn inmiddels weer in Roterdam, hard ons best aan het doen om weer te wennen, na 3.5 week op z'n Indonesisch te hebben geleefd. Heel veel plezier nog bij jullie verdere bestemmingen. Wellicht tot eens in Antwerpen?
Groeten, Carline en Roderick.

jan de cadt

jurgen, ik hoorde van uw moeder dat ze u is komen bezoeken .informatie over india.delhi - mandawa - bikaner- jaisalmer- osian- jodphur - kumbalgarh -udaipur - chittor- ranakpur- bundi- rhantanbore- tigerreserve- agra- fatepur sikri - meer zuidelijk gwalior- madhav naional park- jhansi-Khajuraho- en ZEKER en vast mag je Varanasi niet missen. Wil je nog naar het zuiden? Dan zeker de backwaters bij Cochin niet vergeten! Tamil nadu en Kerala zijn echt de moeite.
Wil je nog meer info? Laat maar weten. Ik kan niet zo goed typen( met 1 vinger) maar ik zal het dan wel aan mijn vrouw-secretaresse vragen.
Groeten, en geniet er maar heeeeeel erg van! Jan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!