A TRIP ROUND THE WORLD ...

Ushuaia no es el fin ...

Op algemene aanvraag toch nog eens de tijd genomen om wat nieuwe foto’s online te plaatsen. Bij deze ook meteen het relaas van de afgelopen dagen :

Na ons bezoek aan het Argentijnse Bariloche zijn we teruggekeerd naar Chili. We wisten nog niet goed hoe we onze reis naar het Zuiden verder zouden zetten, want de meningen van de mensen die we tegenkwamen waren nogal verdeeld. Eens aangekomen in de grauwe havenstad Puerto Montt zijn we op onderzoek getrokken om te horen wat er mogelijk was met ferry’s, bussen, ... maar we merkten al snel dat we op deze manier enkele dagen zouden verspelen en dus besloten we het vliegtuig te nemen rechtstreeks naar Ushuaia. Dit was iets duurder, maar op deze manier wonnen we enkele dagen en was er tijd om een bezoek te brengen aan het eiland Chiloé. Zo gezegd zo gedaan, de volgende dag de bus op en met de overzet naar Castro (hoofdstad van het eiland). Hier aangekomen zijn we samen met 2 Duitsers (Christian en Eliza) ingetrokken bij een gezin dat hun kamers verhuurden. Samen met de Duitsers zijn we de omgeving gaan verkennen. Het eiland heeft een prachtige natuur, maar sinds de komst van de intenationale vissersbedrijven leeft de bevolking (die voorheen van de visvangst leefden) in armoede, dat zie je duidelijk aan hun woningen. De laatste dag op het eiland zijn we met schitterend weer (de afgelopen dagen had het serieus geregend) het natiomnale park gaan bezoeken, dit was echt de moeite. Op een kleine oppervlakte zijn we 3 totaal verschillende vegetaties tegengekomen (het strand met zijn woeste oceaan, bos en een soort oerwoud). Na een stevige wandeling terug de bus op en richting Puerto Montt waar we de volgende dag onze vlucht moesten halen ...

De vlucht naar Ushuaia via Punto Arenas verliep perfect en het uitzicht over de natuur was adembenemend. Na wat zoekwerk zijn we in een super toffe hostel terecht gekomen waar we meteen enkele Belgen (uit Turnhout) en Nederlanders tegenkwamen. De Belgen waren met een oude Ford Falcon aan het rondtrekken, lijkt ons ook wel een hele ervaring ... ‘s avonds hebben we voor de eerste keer zelf gekookt, en dat smaakte best. Volgende dag de omgeving wat gaan verkennen met een bezoek aan Terra Del Fuego (Vuurland) en samen met de Nederlanders (Luuk, Bram, Kelly en Lonneke) gegeten en in de wijn gevlogen. De twee dames waren zo zat dat ze de volgende dag hun bus gemist hebben . Aangezien wij de dag erna ook om 4u ‘s morgens een bus te halen hadden hebben we het de avond erna maar iets rustiger gehouden ...

De busrit naar Puerto Natales was een hele onderneming : twee keer overstappen, veerboot, overdreven douane controles en bijna 200 kilometer over onverharde wegen. De natuur die onderweg evolueerde van vlakke pampas naar steile bergketens maakte het allemaal een stuk aangenamer. Volgende dagen staan er een bezoek aan de Torres Del Paine en de gletchers van Perito Moreno op het programma, maar daarover later meer …

Groeten en tot snel …

Pucon en Bariloche

Ondertussen hebben jullie de eerste foto's al kunnen bekijken, hierbij de uitleg ...

Na een nachtbus van 12u konden we in Pucon meteen inchecken in Hostel El Refugio, deze wordt gerund door een heel vriendelijke Nederlander (jaja ze bestaan) die ons meteen informeerde over de activiteiten in de omgeving. De eerste dag zijn we nog rustig het dorpje gaan verkennen, maar de tweede dag stond er meteen een stevige trekking van zo'n 7u op het programma. De volgende dag in Pucon zijn we gaan raften, zoals jullie zien op de foto's was het de max. Het resultaat waren enkele mooie blauwe plekken, maar het was de moeite. Op onze laatste dag is Jurgen de vulkaan Villarrica gaan beklimmen (Olivier niet, kwestie van zijn knieën een beetje te sparen) jammer genoeg mocht hij niet tot boven gaan vanwege de harde wind.

Onze volgende stop was een trip over de grens naar Bariloche (Argentinië), ook bekend als klein Zwitserland. Daar verbleven we in een gigantische hostel waar het dag en nacht (slechte) luide muziek was, de laatste dag ter plaatse zijn we dan ook naar een andere hostel gegaan waar we de kamer deelden met een 84 jarige Belg ¡ Ook in Bariloche hebben we een trekking gedaan naar Cerro Lopez, de heenweg was super stijl dus besloten we via een alternatieve route terug te keren. Hierdoor zijn we op een volledig ander punt beneden gekomen waardoor er wat lift en buswerk aan te pas moest komen om terug te keren ...

Ondertussen zitten we terug in Chili op het eiland Chiloe. We zijn hier geraakt via een tussenstop in het ongezellige havenstadje Puerto Montt. Na twee weken schitterend weer zijn we nu ook in een koudere regenzone beland. Binnen twee dagen vliegen we door naar het uiterste Zuiden (Ushuaia).

Groetjes vanuit Chili,

Jurgen en Olivier

Vaarwel Santiago

Hallo België ¡

Hier zijn we dan eindelijk met ons eerste echte verslag ... binnen enkele uurtjes nemen we de bus naar het Zuiden (Pucon) om daar van de natuur te gaan genieten ¡ Na bijna 5 dagen in de drukte van Santiago kijken we hier echt naar uit. Maar we zullen jullie eerst even informeren over de afgelopen dagen ...

We hebben 3 dagen lang in de voormiddag Spaanse les gehad, het was een hele uitdaging om op vakantie zo vroeg op te staan (7u30), maar we hopen toch dat dit zen vruchten zal afwerpen. In de namiddag hebben we telkens getracht om de stad te verkennen en dit was de moeite. Santiago is een leuke stad die veel wegheeft van een of andere Spaanse grootstad met veel westerse invloeden. Dit was dus de perfecte plaats om ons avontuur te starten. Gedurende deze periode verbleven we in een gezellige hostel in de Barrio Brasil, het was leuk on mensen te leren kennen en we hebben ook meteen geleerd dat wat wij doen niet erg uniek is, iedereen overtreft ons hier me 12, 18, ... maanden ¡ De avonden waren erg gezellig met coctails en bbq aangeboden door de hostel eigenaar ¡

Normaal was de plan van gisteren naar Valparaíso (Blankenberge van Santiago) te trekken, maar daar zijn we dus niet geraakt. We hebben bijna 2 uur op onze bus zitten wachten tot bleek dat de kerel van de info balie ons naar de verkeerde Terminal gestuurd had en we ondertussen onze bus gemist hadden L Daarom hebben we dus besloten om een dagje vroeger naar Pucon te vertrekken ...

Een van de volgende dagen zullen we eens wat fotootjes posten ¡

Groeten, Olivier en Jurgen

Eerste dag Santiago

Hallokes ¡

Onze eerste dqg in Chili zit er bijna op ... na het afscheid op de luchthaven stonden we alletwee toch wel met een krop in de keel, maar daarna ging het vrij snel van vliegtuig op vliegtuig en voor we het beseften stonden we hier voor de deur van onze hostel. Na de eerste korte verkenning van de stad staat er hier nu al een feestje gepland, we staan er goed op ... Verder valt er nog niet echt veel spannends te vertellen, maar binnenkort zeker meer.

Iedereen nogmaals bedankt voor het mooie afscheid ¡

Ciao Yse en Zappe

Welkom op onze reisblog !

Hallo,

Dit is dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevinden en waar we reeds geweest zijn ! Meer informatie over onze reis vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat ? Meld je dan aan voor de mailinglist door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom ('Blijf op de hoogte').

Hopelijk tot binnenkort en laat gerust af en toe eens een berichtje achter !